Implicarea copiilor în activitățile școlare prezice succesul în viață

Implicarea copiilor în activitățile școlare prezice succesul în viață

Știți la ce mă refer prin implicarea copiilor în activitățile școlare, da?

La proiecte speciale și provocări școlare, deseori în echipă, la activități diferite, care-i provoacă, îi stimulează și îi ancorează pe copii în alte activități decât cele legate strict de învățarea teoretică.
Mă refer aici strict la cele pe care le realizează chiar copiii, nu cele care devin o sarcină sau chiar o corvoadă pentru părinți și care au rezultate inexistente pentru copii.

 
Acum e oficial:

Interesul și implicarea copiilor în activitățile școlare le influențează perspectivele de succes educațional și ocupațional chiar și după după 20 de ani, independent de nivelul academic și socio-economic, spun cercetătorii.

Cu cât copiii se simț mai conectați și integrați în comunitatea școlară, mai degrabă decât plictisiți, cu atât mai mare este probabilitatea obținerii unei calificări educaționale superioare și a unei cariere profesionale sau manageriale.

Studiul, realizat de cercetătorii de la Menzies Research Institute Tasmania este publicat în British Research Research Journal.

Cercetătorii au folosit date colectate de la copii între 9 și 13 ani, iar apoi i-au intervievat 20 de ani mai târziu, când erau adulți tineri.
Echipa de cercetare a creat un „indice de implicare în activitățile școlare”, folosind chestionare referitoare la entuziasmul școlar și plictiseala, inclusiv elemente precum motivația de a învăța, sentimentul apartenenței, participarea la activități școlare sau plăcerea activităților fizice.

Ei au descoperit că fiecare unitate de măsură în plus pentru indicele de implicare în activitățile școlare a fost asociată, independent, cu o șansă cu 10% mai mare de a avea succes pe un drum profesional în următorii 20 de ani, inclusiv ca student matur.

Cum se traduce această informație?

Copiii cei mai implicați în activitățile școlare au mai multe șanse să reușească ulterior, într-o carieră profesională, semi-profesională sau managerială.

Coordonatoare studiului, Joan Abbott-Chapman, asociat universitar la Institutul de Cercetare Menzies din Tasmania, a declarat că studiul este o confirmare importantă pentru profesori și educatori că ceea ce se întâmplă la școală are consecințe pe tot parcursul vieții.

„Dacă elevii pot fi  implicați, prin programa școlară, prin modul de predare, printr-o bogată varietate de experiențe de învățare și proiecte speciale, precum și prin modul în care profesorii relaționează cu  elevii, atunci se crează contextul perfect și calea ce-i va pregăti cu adevărat pe copii pentru realizări în viața profesională de adulți”, a spus ea.

Părinții au, de asemenea, o influență enormă asupra implicării educaționale a copilului lor, a spus dr. Abbott-Chapman. Ea este convinsă că până și elevii din medii dezavantajate din punct de vedere socio-economic ar putea fi încurajați să obțină rezultate de succes.

„Dacă părinții reușesc să coopereze cu școlile și cu profesorii, pentru încuraja implicarea copiilor în activitățile școlare, atunci este posibil să le ofere o rampă de lansare, să spunem, pentru realizări viitoare atât în școală, cât și la maturitate”, a spus ea.

Lectorul universitar la Universitatea Flinders, Dr. Susan Krieg, a declarat că studiul a întărit importanța curriculei școlare ce trebuie gândite pentru a promova stilurile de învățare active, mai degrabă decât pasive, activitățile ce implică atât mintea, cât și corpul și implică umorul, muzică și mișcare.

„Este important să recunoaștem că premisele și modelele de implicare încep să fie întipărite unui copil foarte devreme, chiar mai devreme decât școlarizarea formală”, a adăugat dr. Krieg.

Profesorul Rob Moodie , Universitatea din Melbourne, întărește această idee:

„Noțiunea că o școală ar trebui să include activități de sport, muzică, teatru – nu numai matematică și gramatică – este cu adevărat importantă. Copiii trebuie să se bucure că se află acolo, trebuie atrași și implicați într-un mix de activități care să le facă plăcere. „

Profesorul Moodie observă, de asemenea, că legătura dintre rezultatele educaționale și cele ocupaționale se extinde și va genera rezultate și în ceea ce privește sănătatea și a gradului de bunăstare, mai târziu în viață.

Pe de altă parte, la fel de important este să fim atenți și conștienți, ca părinți și ca dascăli, la riscurile de a ne trimite copiii în școli care nu reușesc să-i atragă sau să-i implice în activități.

Dr. Fiona Mensah, cercetătoare și profesor la Murdoch Childrens Research Institute:

„Lipsa de implicare și dezinteresul sunt elemente predictive în ceea ce privește abandonul școlar, delincvența și consumul de substanțe problematice în adolescență și la vârsta adultă – subliniind cât de important este ca elevii să fie atrași și implicați în activități, pe perioada școlii, până ajung la maturitate”.

Nu uitați, găsiți BLOG IN TANDEM și pe:

➠ You Tube: https://www.youtube.com/blogintandem 
➠ Instagram: https://www.instagram.com/blogintandem/
➠ Facebook: https://www.facebook.com/intandem.ro/ 

DACĂ AVEȚI TIMP, POATE VREȚI SĂ CITIȚI ȘI: