Evaluarea Națională – 10 sfaturi pentru a ne ajuta copiii să nu clacheze
Evaluarea Națională – cel mai important examen din viața de elev, de ale cărui rezultate depind următorii 4 ani!
E-adevărat, e foarte important la ce liceu învață, ce profesori și ce anturaj au copiii noștri. De-aici probabil tot stresul și presiunea pe care o punem pe umerii copiilor noștri, în jurul vârstei de 14 ani.
Am citit zilele aceste, pe diverse grupuri de părinți, informații utile pentru noi, cei care ne pregătim să le fim alături copiilor noștri, în anii următori, la examenul de Evaluare Națională!
Am adunat mai jos 10 sfaturi & recomandări & informații utile, venite de la părinți și bine de avut în vedere!
-
Faceți împreună un program riguros & bine structurat, cu sarcini & teste săptămânale!
E foarte important ca noi, părinții, să lucrăm în echipă cu copiii, să-i sprijinim, nu să-i verificăm. Să încercăm să-i motivăm, chiar și să-i împingem de la spate, uneori și să-i acomodăm cu rigoarea unor sarcini repetitive!
Faceți o planificare în care, săptămânal, copilul să facă teste de antrenament. -
Copilul trebuie să rezolve constant teste de antrenament, la română și matematică.
Încă de la începutul clasei a VIII-a se poate începe cu câte un test de antrenament săptămânal, la fiecare materie. Anul acesta, pentru mulți copii, punctul nevralgic la matematică au fost testele grila. De lucrat mult pe atenție și chei de verificare!
Vedeți aici resurse cu modele de teste. -
Nu mai cumpărați culegeri, este risipa de bani, inutilă!
Testele oficiale sunt cele mai importante, ignorați culegerile! Doar rezolvând testele, copilul se acomodează cu structura și formularea cerințelor. Testele sunt binevenite și pentru a descoperi pe ce subiecte sau tematici are copilul goluri.
-
Testele de antrenament trebuie rezolvate cu limită de timp!
După ce copilul se acomodează cu structura de teste, trebuie să treceți la etapa în care stabiliți limite de timp.
Copiii care au dat Evaluarea Națională anul acesta nu erau obișnuiți cu teste pe modelul nou, așa încât înțeleg că la început nu se încadrau în timp si a fost o adevărată provocare! Așa încât trebuie testate diverse variante, pentru a decide care i se potrivește copilului. Cu atât mai mult, nu este recomandat să încerce să schimbe ceva chiar la examen. -
Faceți recapitulări grupate pe teme și reluați exercițiile rezolvate greșit.
Sunt binevenite recapitulările grupate pe teme (de exemplu: fracții/ divizibilitate/ cerc/ poligoane/ spațiu, respectiv fonetică/ vocabular/ gramatică/ tipuri de texte etc) și tipuri de subiecte (grilă algebră/ grilă geometrie etc).
E bine ca periodic să reluați strict exercițiile rezolvate greșit, din testele de antrenament. -
Încurajați copiii să citească lecturi suplimentare pe tematici și să facă multe compuneri.
Există liste de lecturi recomandate, pe care sigur le primesc copiii de la profesori, pe teme precum: copilăria, natura, prietenia. E bine să îi încurajăm să facă cât mai des compuneri și să-și exerseze stilul de a compune texte, comparații, caracterizări.
-
Completați formularul de înscriere la licee cu cât mai multe opțiuni!
La completarea formularului de înscriere la licee, sfatul este să completați cât mai multe opțiuni. Înțeleg că au exista situații în care copii cu medii de 9.50 care nu au intrat în prima fază la niciun liceu, din cauză că au completat prea puține opțiuni. Așa că puteți completa chiar și 30 – 40 de opțiuni, la București, de exemplu.
Să aveți în vedere proximitatea (să fie cât mai aproape de casă) și de asemenea abilitățile și pasiunile, preocupările și înclinațiile copilului, atunci când alegeți împreună profilul. -
Atenție la corectitudinea informațiilor din fișa școlii, cu mediile din clasele V – VIII!
Atenție la ce este scris pe documentele pe care le luați de la școală! Verificați ca documentele de la școală să aibă media corectă și verificați și ca restul informațiilor să fie corecte. Calculați și acasă mediile și comparați cu ce primiți.
-
Alegeți cu atenție și din vreme profesorii meditatori!
Aici o să citez exact comentariul unui părinte: De avut în vedere că profesorii buni, cu care copilul poate face meditații se ”arvunesc” cam cu 1 an înainte de începerea meditațiilor; am ales meditatori care erau profesori (nu studenți sau foști profesori) și a fost o ideee bună, pentru că au învățat-o multe chichițe referitoare la notare, așezare în pagină, abordarea subiectelor. Cu 2 săptămâni înainte de examen am oprit meditații, recapitulări…tot și am lăsat-o să se relaxeze un pic. Era destul de stresată, obosită, temătoare!
-
Folosiți ca surse de informare utile, alternative, canale educative de pe You Tube!
Las aici câteva canale YT, considerate resurse utile de informații: canalul Cristinei Tunegaru, A fost odată, Pauza de Mate, Vera pe You Tube.
În rest, cred că e anul în care copiii noștri au mare nevoie să le fim alături, înainte de Evaluarea Națională! Să nu uităm că au avut, deja, aproape 1 an și jumătate de școală online, în care majoritatea și-au pierdut antrenamentul și exercițiul de a lucra zilnic…și-atunci e clar că trebuie să-I ajutăm să-și reintre în ritm.
Dacă aveți și alte sugestii, sfaturi sau recomandări, lista e deschisă!
Nu uitați, găsiți BLOG IN TANDEM și pe:
➠ You Tube: https://www.youtube.com/blogintandem
➠ Instagram: https://www.instagram.com/blogintandem/
➠ Facebook: https://www.facebook.com/intandem.ro/
DACĂ AVEȚI TIMP, POATE VREȚI SĂ CITIȚI ȘI:
- Părinții trișori ai bieților copii olimpici
- Radiografia profesorului ideal în România
- Ore de mindfulness la școală. Pro sau contra?
- 15 abilități și competențe pentru meseriile viitorului, în 2030
- Calendar 2021 – desenat de Ema. Varianta de tipar.
- Trista viață a elevilor în școala online
- Dacă-aș putea, aș mulțumi fiecărui profesor
- 3 propoziții care îi pot descuraja pe elevi
- Fericirea e ingredientul esențial pentru fiecare dascăl
- Jane Bright, Consultant Educațional: Lăsați copiii să aleagă singuri!
- Abilități pe care trebuie să și le dezvolte copiii, până la 18 ani
- Secretul unui dascăl, de la cea mai bună profesoară din lume.
- Copiii au nevoie să fie văzuți și apreciați în clasă
- Scrisoare către toți profesorii, la început de an școlar, în pandemie
- Jurnal de copil care face școala de-acasă
- Dragi dascăli, ce vă costă să încurajați copiii
Baietelul meu de clasa a 2 a a realizat in alta maniera lucrarea in clasa, la Arte vizuale.
A ales sa nu lipeasca aripile, ci sa le traca prin corpul de carton al insectei.
Reactia dnei. invatatoarei:
„al tau parca a venit de la razboi”
Eu i-am zis copilului acasa ca este bine realizat, original, dar parerea dnei. era deja prea tare imprimata in creierasul lui.
Nici nu a mai contat părerea mea si, in general, stie la ce reactie sa se astepte din partea dnei, astfel incat nu mai pune suflet in ceea ce face, stie ca aprecierea nu exista.
E greu sa ii ridici moralul, daca deja copilul este etichetat. Se pare ca nu ne mai schimbam in mentalitate, copiii nu isi mai pot pune ideile in practica, de teama modelului impus.
Trist..