Ce simte un copil ai cărui părinți sunt supărați pe el?
Ce se întâmplă în mintea unui copil atunci când mama și tatăl lui sunt supărați? Ce se întâmplă cu izvorul dragostei? Ce înseamnă un copil independent? Ne dorim asta, cu adevărat?
Sunt doar câteva din temele abordate de Otilia Mantelers, expert în parenting, la conferința „Cum dăm libertate și siguranță copiilor pentru a deveni autonomi”, organizat de Social Moms și Danonino. Au fost prezenți 120 părinți în sală și mai mult de 15.000 au urmărit transmisia LIVE.
Eu recunosc, îmi găsesc de multe ori răspunsuri pentru propriile întrebări, în discursurile Otiliei.
Am avut onoarea să fiu moderatorul evenimentului acesta și promit să revin cu mai multe articole în care să vă povestesc ce-am rețiunt și ce cred că ne este de folos nouă, părinților, în viața de zi cu zi.
Otilia Mantelers, Expert în parenting, a vorbit părinților despre echilibrul dintre autonomie și atașament și a apelat la două simboluri pentru a explica rolul fiecărui aspect: aripile sunt simbolul libertății, al autonomiei, iar rădăcinile sunt simbolul atașamentului. Autonomia autentică nu poate exista fără atașament.
„Nevoia de conectare, pe lângă cea de hrană a corpului, stă la baza piramidei nevoilor ființei umane. Dacă ea nu este satisfăcută, copilul nu se dezvoltă la potențialul său cu care a venit pe lume. O parte importantă a conectării o reprezintă susținerea copilului în autonomia să. Autonomia presupune a dobândi încredere în propriile percepții și sentimente, responsabilitate, încredere în propria putere de auto-control. Însă, așa cum poate cu toții am observat, copiii își dezvoltă autonomia atunci când părintele este lângă el”, spune Otilia Mantelers.
Mai există și o altfel de autonomie, în care copii fac totul singuri, însă trebuie să știm ce ne dorim. Vrem să facă totul singuri, fără atașamentul de noi? Copiii au nevoie de un radar care să le spună că totul va fi bine, indiferent de ce vor face sau vor spune, iar acesta radar sunt părinții.
“Dacă mama și tată nu ne oferă acest lucru, vom căuta acea persoană care să ne facă să ne simțim în siguranță și să ne putem dezvoltă autonomia”, adaugă Otilia. Autonomia înseamnă la bază, în limba greacă, „a-ți face propriile legi”. Provocarea stă în găsirea echilibrului între autonomie și atașament.
Prima selecție făcută din discursul Otiliei, mai jos.
Dacă aveți timp, poate vreți să citiți pe teme similare:
- Oana Moraru: Școala nu poate să vă strice copilul
- 100 de lucruri de făcut înainte de a împlini 6 ani
- Fericirea e ingredientul esențial pentru fiecare dascăl
- Dr. Simona Carniciu: Intervalele Periculoase în alimentația copilului
- Jane Bright, Consultant Educațional: Lăsați copiii să aleagă singuri!
- Dr. Demartini: Nu mai puneți etichete copiilor
- Oana Moraru: Aș lua copiii acasă, să-i feresc de părinții lor
- Oana Moraru: Temele pentru acasă nu se negociază
- Dr. Psiholog Laura Markham ne invata cum sa profitam de preadolescență
- 30 de întrebări utile, să aflăm ce au făcut cei mici la școală…fără să întrebăm direct
- Tot ce trebuie să știți despre Cursurile de engleză de la British Council
- 10 motive pentru care recomand British Council
- 70 de subiecte de discutat la cina, in familie
- 11 motive dovedite stiintific pentru a petrece timp afara
- 6 sfaturi de la cercetătorii Harvard, pentru a crește un copil bun